De kwestie: Klimaat & Groen

Belangrijk uitgangspunt voor de nieuwe inrichting is dat het aanzienlijk meer groen bevat, rainproof is en hitte tegengaat. Dat levert vragen op als: moet het nieuwe ontwerp een voorziening bevatten voor bewatering van het groen? Moet er regenwater worden opgevangen en zo ja hoe? Welke voorzieningen zijn nodig tegen hitttestress: bomen, groene gevels, …? Wie beheert het groen: gemeente, bewoners, combinatie? Hoe kunnen we groen zo aanleggen dat het zo weinig mogelijk ratten en zwerfvuil aantrekt?
Hierover wordt een inhoudelijk online sessie belegd tussen vertegenwoordigers uit de buurt en de ontwerper en andere stakeholders van de gemeente. De werkgroep Groen Frans Halsbuurt en NMT-Zuid zijn hierbij betrokken.

Wil je hierover je gedachten kwijt? Laat het weten via contact@franshalsbuurtvereniging.nl. Note: het gaat hierbij dus om buurtbrede oplossingen, de mogelijke individuele uitwerkingen hiervan komen in de straatsessies aan de orde.

De eerste sessie vindt plaats in eerste helft januari, mocht er een vervolgsessie nodig zijn dan vindt deze plaats in de tweede helft januari. Mogelijk organiseren we vanuit de vereniging ook nog een eigen meeting, afhankelijk van de reacties die wij ontvangen.

One Response