De herinrichting

• Het is je misschien opgevallen dat er het noordelijkste stuk van de Frans Hals (tussen Stadhkade en 1eJvC) relatief veel laad/losplekken zijn. In de laatste participatieronde zijn er op verzoek van enkele bewoners extra l/l-plekken in het ontwerp ingetekend. De gemeente wil dit (samen met de omwonenden) herbezien en wellicht plekken weghalen. Wij hebben gevraagd of dit in 2024 kan, maar de bestuurder mikt vooralsnog op 2025. We zijn nog in gesprek hierover.
  • Naast Locals is nu nog een open plek. Daar komt dit voorjaar een speeltuintje. Het is ontwerp is met de hulp van kinderen uit de buurt tot stand gekomen.
  • De 1e JvCampen wordt in najaar ’24 afgemaakt en dan worden de vleugelnootbomen vervangen door de bomen van het Ruimtelijk Ontwerp. Eerder meldde de gemeente dat de kap van de vleugelnootbomen z.s.m. zou plaatsvinden vanwege omvalgevaar, maar door de aangebrachte noodversteviging blijkt het toch nog even te kunnen wachten. De straat hoeft dus niet een tijd zonder bomen te zitten.

Voor eerdere verslagen van het overleg over de herinrichting, zie onze verenigingspagina: Dossier: Herinrichting Frans Halsbuurt – Documentatie – Frans Hals Buurtvereniging

Add a Comment